Výrobci se více zaměřují na nealkoholické alternativy

7. ledna 2025

Trh s nealkoholickými alternativami v nápojovém průmyslu roste a přitahuje zájem i těch největších hráčů. Podle analýzy společnosti GlobalData by měla globálního hodnota trhu s nealkoholickým pivem a cidery dosáhnout 11,6 miliard dolarů do roku 2027, což představuje nárůst o 16 % oproti prognóze pro rok 2024. Trh destilátů je menší, ale jeho růst by měl být ještě razantnější, a to o 36,7 % na 478,9 milionů dolarů mezi lety 2024 a 2028.

Na rostoucí poptávku po nealkoholických a nízkoalkoholických nápojích reagují i velké společnosti, které investují do vývoje nových produktů a rozšiřují své portfolio, aby uspokojili měnící se preference spotřebitelů.

Asahi Group Holdings

V rámci své strategie plánuje Asahi, aby do roku 2030 tvořily nealkoholické a nízkoalkoholické produkty 20 % jejího portfolia. V první polovině roku 2024 to bylo 12,1 % celkových prodejů. Společnost investuje do rozšíření nealkoholických verzí svých hlavních pivních značek, jako je Peroni Nastro Azzurro 0.0 % a Asahi Super Dry 0.0 %.

Diageo

Britský gigant investuje značné prostředky do nealkoholických verzí svých značek, od Captain Morgan a Tanqueray až po Guinness. V roce 2023 společnost oznámila investici 25 milionů EUR do zvýšení produkce nealkoholického piva Guinness v Dublinu. Guinness 0.0 nyní tvoří přibližně 3 % celosvětového objemu prodeje Guinness. Společnost pak také investuje do dalších značek nealkoholických destilátů. V roce 2019 například odkoupila jednoho z nejznámějších výrobců Seedlip.

Pernod Ricard

Portfolio společnosti sídlící v Paříží čítá širokou řadu značek. S nealkoholickými alternativami začala již v roce 1982 s anýzovým nápojem Pacific. Dále u ní najdete například destiláty Ceder’s, vína Jacob’s Creek Unvined nebo Suze Tonic 0%. Společnost letos také uvedla na trh nealkoholickou variantu ginu Beefeater a jak jsme již informovali, oznámila také akvizici menšinového podílu ve značce Almave, super prémiovém nealkoholickém destilátu na bázi modré agáve, kterou spoluzaložil Lewis Hamilton.

Anheuser-Busch InBev

Společnost zvýšila počet nealkoholických a nízkoalkoholických piv ve svém portfoliu o 60 % a objem prodeje o více než 23 % od roku 2019. V roce 2023 investovala 31 milionů EUR do modernizace technologií pro výrobu nealkoholických piv (Leffe, Hoegaarden, Stella Artois) ve svých belgických pivovarech. Corona Cero, nealkoholická verze piva Corona, se stala globálním sponzorem Olympijských her do roku 2028.

Campari Group

Italská společnost se zaměřuje na nealkoholické aperitivy, zejména prostřednictvím značky Crodino, kterou získala v roce 1995. Crodino bylo nedávno uvedeno na nové trhy, jako je Rakousko, Švýcarsko a Francie, a v roce 2021 také ve Spojeném království.

Bacardi

Společnost vstoupila na trh nealkoholických nápojů v roce 2020 s uvedením nealkoholické řady Martini v Evropě, která byla v roce 2022 rozšířena do Severní Ameriky. Bacardi také přišla s nealkoholickou značkou Palette, která je však prozatím dostupná pouze ve Francii.

Molson Coors

Společnost rozšiřuje svou nabídku nealkoholických nápojů, včetně nealkoholických verzí značek Blue Moon a Coors a RTD drinků (značka Roxie na americkém trhu). V roce 2024 oznámila partnerství s australskou značkou nealkoholických koktejlů Naked Life pro uvedení na trh v USA.

Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH)

Moët Hennessy oznámil, že uzavřel strategické partnerství s francouzským výrobcem prémiových šumivých vín French Bloom. Divize vína a lihovin společnosti LVMH tak získala menšinový podíl v podniku vyrábějícím prémiové nealkoholické sekty. Informovali jsme o tom zde.

Heineken

Tento dlouholetý hráč na trhu s nealkoholickým pivem uvedl na trh 0.0 variantu svého stejnojmenného nápoje v roce 2017 v Nizozemsku a Německu. Dnes se prodává na více než 110 trzích po celém světě. Nabízí i další značky jako Sol Zero, Amstel Oro 0.0 a Birra Moretto Zero. Pivovar je přesvědčen o potenciálu nealkoholických verzí, přestože zaznamenal 3,4% nárůst objemu prodeje ve třetím čtvrtletí roku ve srovnání se 14% zvyýšením v prvním pololetí. Nealkoholická piva tvoří zhruba 4 % celosvětového prodeje společnosti.

Concha y Toro

Chilský vinařský gigant oznámil svůj vstup do nealkoholického segmentu v prosinci 2024 s Casillero del Diablo Zero ve Velké Británii. Alternativa šumivého vína bez alkoholu je vyrobena z hroznů odrůdy Chardonnay vypěstovaných v regionu Central Valley v Chile.

Česká republika

Pozadu nezůstávají ani tuzemští výrobci. Například nejznámější výrobce šumivých vín společnost BOHEMIA SEKT se výrobě nealkoholických variant věnuje již 15 let a nabízí nealkoholické verze vín značek Bohemia Sekt, Freixenet či Mionetto. Více si můžete přečíst v našem rozhovoru.