Aktuality
Nealkoholické alternativy s „buzz efektem“ – nová vlna nebo jen jiná forma závislosti?
Na trhu se objevují nové nealkoholické nápoje, které slibují relaxaci, povzbuzení nebo dokonce mírnou euforii – a to vše bez kapky alkoholu. Místo klasického nealka obsahují látky jako CBD, adaptogeny nebo nootropika. Tento trend vzbuzuje zájem, ale také obavy ohledně jeho dopadu na zdraví.
Nealkoholické víno při svatém přijímání: Jak se k němu staví církve?
V posledních letech se stále častěji objevují otázky týkající se používání nealkoholických alternativ při náboženských obřadech. Jednou z těchto debat je i možnost využití nealkoholického vína při svatém přijímání. Zatímco někteří věřící tuto změnu vítají, zejména kvůli zdravotním či osobním důvodům abstinence, církevní představitelé mají v této otázce často konzervativní postoj.
Dopad suchého února na český trh s alkoholickými i nealkoholickými nápoji
Kampaň Suchej únor je pravidelná výzva k abstinenci od alkoholu po celý měsíc. Tento rok, podobně jako v předchozích letech, zaujala širokou veřejnost a stala se tématem diskuzí v českých domácnostech, hospodách a restauracích. Ale jaký má skutečný dopad na prodeje alkoholických a nealkoholických nápojů? Kolik lidí se rozhodlo tento měsíc vydržet bez alkoholu a jaký vliv má tato kampaň na tržby v celém nápojovém průmyslu?
Celebrity, které mění svět nealkoholických nápojů
Nealkoholické nápoje zažívají obrovský boom, a to nejen díky rostoucímu zájmu o zdravý životní styl, ale také díky celebritám, které do tohoto průmyslu vstupují se svými vlastními značkami. Přinášíme vám přehled slavných osobností, které pomáhají formovat budoucnost nealko drinků.
Za boomem nealkoholických nápojů v Kanadě stojí generace Z
Nápoje bez alkoholu zažívají velký nárůst obliby i v Kanadě. Ten je poháněný především generací Z, která ráda experimentuje a upřednostňuje zdravější životní styl.
13. ročník kampaně Suchej únor
Kampaň Suchej únor upozorňuje na rizikovou konzumaci alkoholu v Česku a inspiruje k měsíční abstinenci. Letos přináší novinku „Dopis sám sobě“.
Obliba nealka strmě stoupá, nejen v únoru
Ačkoliv jsou nealkoholické alternativy k dostání již více než 100 let, až v posledních deseti letech zažívají nebývalý boom.
Nealko trend ve vínech. Každá dvanáctá prodaná „Bohemka“ je bez alkoholu
Rok 2024 se nesl ve znamení dalšího růstu kategorie nealkoholických šumivých vín. Značka Bohemia Sekt, průkopník a lídr trhu šumivých vín, hlásí, že každá dvanáctá prodaná lahev Bohemia Sektu byla v roce 2024 bez alkoholu.
Suchý leden nebo únor? Obliba měsíce bez alkoholu roste
Začátek roku je po celém světě každoročně spojen s výzvou Dry January. Kde se tato výzva vzala? Co lidi vede k jejímu dodržování? A proč máme v České republice Suchej únor? Na to se podíváme blíže v článku.