Aktuality
Pivní revoluce bez alkoholu: proč je Německo o krok napřed
Německý pivní trh mění dynamiku. Zatímco klasické pivo dlouhodobě klesá, nealkoholické varianty rostou tak rychle, že tvoří jeden z nejvýraznějších segmentů současnosti. Dostupná data ukazují, že Německo patří mezi světové lídry v produkci nealkoholického piva — a tamní vývoj potvrzuje, jak rychle se může proměnit poptávka po kvalitních no/low nápojích v celé Evropě.
Mladí Češi pijí jinak: Roste zájem o nealko a RTD alternativy
Mladá generace mění zaběhnuté návyky. Namísto piva či klasických lihovin se dnes stále častěji dostávají ke slovu nealkoholické nápoje a ready-to-drink (RTD) produkty s nižším obsahem alkoholu. Trend populární především v západní Evropě a USA se nevyhnul ani České republice.
Klimatická změna nahrává nealko pivům. V tropech je volí většina Čechů
Česko má pověst pivní velmoci a dlouho platilo, že ležák je jasnou volbou většiny pivařů. Jenže změny počasí ukazují, že na špičku žebříčku se rychle dere nový favorit – nealkoholické pivo. Průzkum Ipsos Instant Research pro Plzeňský Prazdroj potvrdil, že právě počasí zásadně ovlivňuje, co lidé pijí.
Pivovar Jadrníček vaří Nulťák – poctivé nealko s chutí léta
Rodinný pivovar Jadrníček z Náměště na Hané byl jedním z prvních, který v regionu nabídl i svoji nealkoholickou verzi piva. Jejich Nulťák si okamžitě získal velkou oblibu a potvrdil tak narůstající popularitu nápojů bez alkoholu.
Jak by změna DPH a spropitného mohla revitalizovat trh s nealkem v českých restauracích?
Český gastronomický sektor prochází turbulentním obdobím. Potýká se s nedostatkem zaměstnanců, vysokými náklady i stále náročnějšími požadavky hostů. Do hry teď vstupuje Hospodářská komora, která navrhuje legislativní balíček, jenž by mohl proměnit nejen samotné podniky, ale i trh s nealkoholickými nápoji.
Gen Z mění nápojová menu ve fast-foodu
Mladá generace už dávno neřeší jen to, kde si dát burger nebo kávu. Generace Z se stává hlavní hybnou silou nealkoholických nápojových inovací. Fast-food řetězce jako McDonald’s, Starbucks, Taco Bell, KFC či Burger King reagují na poptávku po originálních a vizuálně atraktivních drincích, které jsou zábavné, barevné a insta friendly.
Soft Bar: Newyorský bar bez alkoholu otevírá své dveře
Brooklyn se připravuje na otevření místa, kde nenajdete ani kapku alkoholu. Soft Bar, nový projekt herce a hvězdy reality show Summer House Carla Radkeho, otevře své dveře 17. září 2025 a slibuje nový způsob společenského setkávání bez alkoholu, ale s plnohodnotným chuťovým zážitkem.
Které nealko pivo chutná nejlépe? Výsledky slepého testu
Redakce Deník.cz provedla slepý test třinácti nealkoholických piv dostupných na českém trhu. Degustace se zúčastnilo pět žen a pět mužů, kteří hodnotili vzhled, vůni a chuť. V prvním kole se hodnotilo 6 neochucených vzorků, v tom dalším 7 ochucených. Podívejte se s námi na výsledky.
Nealko pivo patří k českému létu. Pravidelně ho pije 60 % lidí
Zatímco před 50 lety Češi teprve začínali poznávat, že existuje nealkoholická verze piva, dnes jde o velmi oblíbený nápoj, jehož popularita v posledních letech významně roste. Nealkoholické pivo si alespoň občas dopřeje 85 % dospělých Čechů, přičemž pravidelně po něm sahá 60 % z nich. Ukazuje to červencový průzkum agentury Ipsos pro Český svaz pivovarů a sladoven.








