Aktuality
Mladí Češi pijí jinak: Roste zájem o nealko a RTD alternativy
Mladá generace mění zaběhnuté návyky. Namísto piva či klasických lihovin se dnes stále častěji dostávají ke slovu nealkoholické nápoje a ready-to-drink (RTD) produkty s nižším obsahem alkoholu. Trend populární především v západní Evropě a USA se nevyhnul ani České republice.
Klimatická změna nahrává nealko pivům. V tropech je volí většina Čechů
Česko má pověst pivní velmoci a dlouho platilo, že ležák je jasnou volbou většiny pivařů. Jenže změny počasí ukazují, že na špičku žebříčku se rychle dere nový favorit – nealkoholické pivo. Průzkum Ipsos Instant Research pro Plzeňský Prazdroj potvrdil, že právě počasí zásadně ovlivňuje, co lidé pijí.
Pivovar Jadrníček vaří Nulťák – poctivé nealko s chutí léta
Rodinný pivovar Jadrníček z Náměště na Hané byl jedním z prvních, který v regionu nabídl i svoji nealkoholickou verzi piva. Jejich Nulťák si okamžitě získal velkou oblibu a potvrdil tak narůstající popularitu nápojů bez alkoholu.
Jak by změna DPH a spropitného mohla revitalizovat trh s nealkem v českých restauracích?
Český gastronomický sektor prochází turbulentním obdobím. Potýká se s nedostatkem zaměstnanců, vysokými náklady i stále náročnějšími požadavky hostů. Do hry teď vstupuje Hospodářská komora, která navrhuje legislativní balíček, jenž by mohl proměnit nejen samotné podniky, ale i trh s nealkoholickými nápoji.
Gen Z mění nápojová menu ve fast-foodu
Mladá generace už dávno neřeší jen to, kde si dát burger nebo kávu. Generace Z se stává hlavní hybnou silou nealkoholických nápojových inovací. Fast-food řetězce jako McDonald’s, Starbucks, Taco Bell, KFC či Burger King reagují na poptávku po originálních a vizuálně atraktivních drincích, které jsou zábavné, barevné a insta friendly.
Soft Bar: Newyorský bar bez alkoholu otevírá své dveře
Brooklyn se připravuje na otevření místa, kde nenajdete ani kapku alkoholu. Soft Bar, nový projekt herce a hvězdy reality show Summer House Carla Radkeho, otevře své dveře 17. září 2025 a slibuje nový způsob společenského setkávání bez alkoholu, ale s plnohodnotným chuťovým zážitkem.
Které nealko pivo chutná nejlépe? Výsledky slepého testu
Redakce Deník.cz provedla slepý test třinácti nealkoholických piv dostupných na českém trhu. Degustace se zúčastnilo pět žen a pět mužů, kteří hodnotili vzhled, vůni a chuť. V prvním kole se hodnotilo 6 neochucených vzorků, v tom dalším 7 ochucených. Podívejte se s námi na výsledky.
Nealko pivo patří k českému létu. Pravidelně ho pije 60 % lidí
Zatímco před 50 lety Češi teprve začínali poznávat, že existuje nealkoholická verze piva, dnes jde o velmi oblíbený nápoj, jehož popularita v posledních letech významně roste. Nealkoholické pivo si alespoň občas dopřeje 85 % dospělých Čechů, přičemž pravidelně po něm sahá 60 % z nich. Ukazuje to červencový průzkum agentury Ipsos pro Český svaz pivovarů a sladoven.
Trend umírněné konzumace alkoholu se šíří napříč generacemi
Zatímco poměr abstinentů zůstává víceméně konstantní, na oblibě získává tzv. trend umírněné konzumace alkoholu. Díky němu se normalizuje volba nealkoholických nápojů při společenských událostech a už dávno není výsadou jen mladých lidí nebo velkých měst. Podle nejnovější analýzy IWSR se k němu přiklání spotřebitelé napříč věkem i kontinenty. A spolu s tím roste zájem o nealko a nízkoalkoholické alternativy.








