Obliba nealkoholických alternativ je v USA největší mezi mileniály 

6. září 2024

Ačkoliv se ve spojitosti s konzumací nealkoholických variant většinou zmiňuje hlavně generace Z, nejnovější IWSR analýza odhalila, že za růstem obliby této kategorie stojí v USA hlavně mileniálové. Identifikovala také tři hlavní důvody, proč tomu tak je. 

Podle průzkumu IWSR Bevtrac z dubna 2024 si v průměru 13 % Američanů, kteří pijí alkohol, dá i nealkoholické varianty. Před rokem to bylo pouhých 7 %. Mezi samotnými mileniály je to dokonce 22 %, což je výrazně vyšší zastoupení než u generace Z (15 %) či generace X (11 %). 

„Nealkoholické nápoje jsou mezi konzumenty alkoholu v USA stále populárnější. Počet lidí, kteří je pijí, se od dubna 2023 zdvojnásobil – a velkou zásluhu na tom mají právě mileniálové,” říká Nastya Timofeeva, Bevtrac Senior Insights Manager v IWSR. Lepší dostupnost nealkoholických produktů, zejména v obchodech, pomohla této kategorii růst. V roce 2023 vzrostl objem nealko nápojů o 20 % a očekává se, že tento trend bude pokračovat tempem 17 % ročně až do roku 2028. 

Dominance mileniálů ve spotřebě nealkoholických alternativ narůstá. V dubnu 2023 tvořili 45 % konzumentů nealkoholického piva v USA, do dubna 2024 jejich podíl však vzrostl na 61 %. Generace X tvořila 22 % a generace Z jen 7 %. Podobná čísla platí i pro nealkoholické destiláty, kde jsou mileniálové zastoupeni 66 %, a nealkoholická vína, kde je to 59 %.

Existují tři hlavní důvody, proč jsou u mileniálů nealkoholické varianty tak oblíbené: 

Více příležitostí k socializaci 

Mileniálové mají v USA výrazně lepší finanční návyky, což jim umožňuje chodit častěji ven a socializovat se. Rádi navíc ochutnávají nové nápoje, ať už alkoholické či nealkoholické a upřednostňují kvalitu. Velká část z nich konzumuje nealkoholické varianty jako alternativu dle potřeby a příležitosti. 

Zvědavost a ochota zkoušet nové věci 

Mileniálové rádi ochutnávají, experimentují a hledají značky, které odrážejí jejich životní styl. To pravděpodobně povede k dalšímu růstu kategorie. S narůstající popularitou nealkoholických variant se mileniálové stávají také hlavními spotřebiteli mocktailů, tedy nealkoholických koktejlů. 

Sezónnost 

Většina konzumentů volí nealkoholické varianty na základě životního stylu nebo většího zájmu o zdravotní důsledky. Mladší generace jsou také aktivnější v rámci hnutí typu „Suchý únor”. Měsíc bez alkoholu si mezi mileniály dopřeje zhruba 31 % konzumentů, zatímco průměr v dospělé populaci USA je 21 %. 

Zdroj: https://www.theiwsr.com/millennials-drive-no-alcohol-gains-in-the-us/