60 % Čechů už ochutnalo nealko alkohol

 

27. března 2024

 

V jakých situacích si dáváte nealko? Upřednostnili byste zero variantu před běžným alkoholem? Jste spokojeni s nabídkou těchto produktů v tuzemských obchodech? Zjistěte, jak na tyto a další otázky odpovídali Češi v závěru suchého února.

Podle našeho průzkumu si nealkoholické varianty oblíbilo už 60 % Čechů. Tento trend je nejvýraznější mezi mladými lidmi do 26 let. Hlavním důvodem pro volbu nealkoholické varianty zůstává nutnost usednout za volant, zdravotní omezení nebo těhotenství. Překvapivě ale 47 % respondentů uvedlo, že pijí tzv. zero nápoje bez speciální příležitosti a 40 % po nich sáhne, když nemá chuť na klasický alkohol. Pouhá 4 % vyhledává tyto nápoje výhradně během osvětové akce Suchý únor.

Nejznámější je mezi Čechy nealkoholické pivo, které ochutnalo 9 z 10 lidí, následované nealkoholickým sektem či šumivým vínem (50 %) a míchanými nápoji (39 %). Nealkoholické destiláty prozatím vyzkoušelo 8 % lidí.

Lepší nabídka nealkoholických variant i Suchý únor může snížit spotřebu alkoholu

V nabídce tuzemských obchodů je aktuálně zhruba 200 nealkoholických produktů v kategoriích tiché a šumivé víno, pivo, spirits a ostatní. Třetina Čechů si myslí, že by nabídka mohla být pestřejší. Lepší výběr by podle nich mohl přispět ke snížení spotřeby alkoholu.

Polovina lidí by upřednostnilo nealkoholickou verzi před klasickým alkoholem, pokud bude dostupná kvalitní zero varianta.

Průzkum také odhalil, že významný dopad na změnu konzumačních návyků Čechů má kampaň Suchý únor. Téměř polovinu lidí motivovala ke střídmější konzumaci alkoholu, či dokonce k pokračování v abstinenci i po skončení měsíce.

Sběr dat byl realizován ve dnech 21. až 26. 2. 2024 prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos na vzorku 500 lidí.